Hans Vestberg ny finanschef för Ericsson

Hans Vestberg har idag utsetts till finanschef för Ericsson. Hans Vestberg är för närvarande chef för affärsområdet Global Services och vice VD. Han kommer att fortsätta vara chef för Global Services tills dess att en efterträdare utsetts. Hans Vestberg fortsätter också att vara vice VD.

Karl-Henrik Sundström, tidigare finanschef och vice VD, har begärt att få lämna Ericsson .

Carl-Henric Svanberg, Ericssons VD och koncernchef säger: "Med sin erfarenhet har Karl-Henrik Sundström varit en nyckelperson i byggandet av Ericssons starka ställning. I sin roll som finanschef, som han tillträdde mitt under krisåren, har Karl-Henrik bidragit enormt till att vända Ericsson och säkerställa vår ledande position i branschen."

Till redaktionen:

Ericsson formar framtidens kommunikationslösningar för Mobilt Internet och bredband genom tekniskt ledarskap. Genom att erbjuda innovativa lösningar i mer än 140 länder, hjälper Ericsson till att skapa världens mest kraftfulla kommunikationsföretag.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA GÄRNA

Ericssons pressavdelning
E-post: press.relations@ericsson.com

Investerare