Ernst & Young är Årets småföretagarrevisor

Report this content

Ernst & Young har de nöjdaste småföretagskunderna, både vad gäller lagstadgad revision och rådgivningstjänster. Det visar den oberoende undersökningen Finansbarometern.

I dag presenteras Finansbarometern, en undersökning där närmare 1000 svenska småföretag har tillfrågats om hur nöjda de är med revisionsföretagen de anlitar. Företagen får betygstätta faktorer som förståelse för verksamheten, kompetens, pris, service och bemötande samt kundnöjdhet. Ernst & Young toppar listan i alla kategorier och får ta emot utmärkelsen Årets småföretagarrevisor.

– Jag är mycket glad över utmärkelsen, speciellt eftersom det är företagen själva som får välja. Utmärkelsen är ett kvitto på att vi är en global organisation med stark lokal förankring, något som är viktigt för många entreprenörs- och tillväxtföretag säger Magnus Fagerstedt, affärsområdeschef Assurance, och fortsätter:

– Att vi rankas högst beror på våra fantastiska medarbetares insatser, liksom vår satsning på tjänster som underlättar ekonomiadministrationen i företagen. Ett exempel är vårt webbaserade verktyg Ernst & Young Online som frigör tid som kunderna kan lägga på att utveckla sina verksamheter.

Betyg för Årets småföretagarrevisor 2012

• Ernst & Young 5,1
  • KPMG 3,9
  • PwC 4,9
  • Grant Thornton 4,6

Om undersökningen
Finansbarometern är en av Sveriges största oberoende marknadsundersökningar med inriktning på företagens syn på sina banker och revisionsbyråer. Undersökningen, som har genomförts årligen sedan 2003, riktar sig till vd:ar, ekonomichefer och andra relevanta beslutsfattare som har inflytande över företagets relation till banken, försäkringsbolaget eller revisionsbyrån. Urvalet består av alla företag och organisationer i Sverige med fler än 200 anställda samt ett slumpmässigt urval av mindre och medelstora företag. I årets Finansbarometer bestod urvalet av totalt cirka 12 000 företag och organisationer.

Undersökningen har genomförts som en webbaserad enkät med unika enkätlänkar under maj och juni 2012. Totalt 3 100 personer medverkade i årets Finansbarometer, varav närmare 1000 var småföretag. Finansbarometern drivs i regi av analysföretaget Eastbrook Information Lab.
www.finansbarometern.se

För mer information kontakta:
Jenny Bildsten, presschef, Ernst & Young, tfn 08-520 590 43, jenny.bildsten@se.ey.com

Om Ernst & Young
Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 152 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.
Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.