ESEN eSports noteras på Aktietorget

Sändningsbolaget ESEN eSports har godkänts för notering på Aktietorget. De blir därmed Sveriges första renodlade publika esportbolag att noteras på börsen. Första handelsdag på Aktietorget är planerad till den 26 oktober 2017.

Kort om ESEN eSports
ESEN eSports är Sveriges första renodlade publika esportbolag där alla kan vara delägare. ESEN är ett av Sveriges största sändningsbolag för esport och gaming. Från sin oberoende produktionsstudio i Stockholm producerar bolaget stora esportturneringar som King of Nordic samt gör och sänder turneringar på evenemang som Copenhagen Games, datorfestivalen Birdie och DreamHack. Turneringarna riktar sig främst mot nordens semi-elite och är en plattform för morgondagens stjärnor att synas och spela på.

– Vi är otroligt glada att som Sveriges första renodlade publika esportbolag kunna erbjuda alla möjligheten att investera i en av de snabbast växande branscherna i världen idag. Vi ser fram emot en spännande utveckling av bolaget och hoppas kunna fortsätta med att fostra ännu fler av morgondagens esportstjärnor framöver, säger Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports.

Memorandum och informationsfolder
Fullständigt noteringsmemorandum och informationsfolder finns tillgängligt för nedladdning på bolagets hemsida (www.esenesports.com/investor) och Aktietorgets hemsida (www.aktietorget.se).

Godkännande av notering
ESEN eSports har godkänts för notering på Aktietorget. Första handelsdag är planerad till den 26 oktober 2017.

Matti Johansson, mediekontakt Geelmuyden Kiese
matti.johansson@gknordic.com

ESEN eSports AB är Sveriges första renodlade publika esportbolag där alla kan vara delägare. ESEN är ett av Sveriges största sändningsbolag för esport och gaming. ESEN producerar stora esportturneringar som till exempel King of Nordic samt gör och sänder turneringar på evenemang som Copenhagen Games, datorfestivalen Birdie, Digitaly X och DreamHack. ESEN arrangerar även andra evenemang och programserier inom esport, cosplay och gaming.