ESEN eSports genomför nyemission – inbjuder allmänheten till teckning av aktier

Sändningsbolaget ESEN eSports, som bland annat arrangerar och sänder Nordens största onlineturnering för datorspelet CS:GO från sin egna oberoende esportstudio, öppnar nu upp för allmänheten att teckna aktier i bolaget. Teckningsperioden startar idag och pågår fram till den 12 juni 2017. Målet är att få en större ägarspridning inom framför allt målgruppen av esportsentusiaster.

Stockholm den 23 maj - ESEN eSports genomför idag en nyemission av högst 562 500 nya aktier utan företräde för befintliga aktieägare. Den fulltecknade emissionen uppgår till 9 Mkr före emissionskostnader och har en teckningskurs på 16 SEK per aktie. Den 1/6 genomför Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports en presentation på Scandic Park, Karlavägen 43, klockan 18:30.

– Vi ser en växande omfattning av företag som börjat intressera sig för esportsevenemang som marknadsföringskanal. Nyemissionen är ett viktigt steg för att expandera vår verksamhet och öka intresset för esport i sin helhet, säger Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports.

Under nyemissionen har allmänheten möjlighet att teckna som minsta teckningspost 320 aktier, motsvarande 5 120 SEK, utan övre gräns för hur många aktier en enskild tecknare kan anmäla sig för.

Handel i bolagets aktie
ESEN har inlett arbetet med att notera Bolagets aktie vid en så kallad MTF-handelsplats. I Sverige utgörs sådana handelsplatser av Aktietorget, NGM Nordic MTF och Nasdaq First North. Det är styrelsens bedömning att Bolaget efter genomförandet av föreliggande nyemission uppnår de krav som de regelverk en sådan marknadsplats tillämpar. Val av handelsplats liksom övrig information om noteringsprocessen kommer fortlöpande att anslås på Bolagets hemsida. Den av styrelsen planerade första handelsdagen infaller den 12 juni 2017.

Investeringsmemorandum
Ett investeringsmemorandum i samband med erbjudandet har idag offentliggjorts och finns tillgängligt på ESEN eSports hemsida, www.esenesports.com, samt på Eminova Fondkommission AB:s hemsida, www.eminova.se.

Anmälningssedel
Anmälningssedel kan laddas ned från www.eminova.se samt www.esenesports.com. Det går även att anmäla om teckning digitalt via www.eminova.se (Bank-ID krävs). Vänligen läs ESEN eSports investeringsmemorandum för mer information om anmälningssedel.