Fredrik Elf är Kommunfastighets nya VD

Fredrik Elf har utsetts till ny VD för Eskilstuna Kommunfastigheter AB. Fredrik Elf har varit tillförordnad VD sedan oktober 2017 och efter rekryteringsprocessen har styrelsen nu enhälligt beslutat att utse honom till VD.

– Efter en grundlig urvalsprocess med flera välmeriterade sökande har vi beslutat att utse Fredrik Elf till ny VD, säger Bertil Andersson (m), styrelseordförande för Eskilstuna Kommunfastigheter AB.

Fredrik Elf har en bred erfarenhet av Kommunfastighet och har jobbat i bolaget snart 15 år. Han är utbildad civilekonom och började sin anställning på Kommunfastighet som ekonom och har därefter arbetat som distriktschef med ansvar för förvaltning av bostäder och lokaler, bosociala frågor, med mera.

– Jag är ödmjuk inför uppgiften, tacksam och stolt för det fina förtroendet och ser fram emot att få fortsätta att leda Kommunfastighet och utveckla vår roll som samhällsbyggare i Eskilstuna. Med vår breda verksamhet inom bostäder, lokaler och bad och genom våra fantastiska medarbetare är vi en viktig aktör som utvecklar Eskilstuna, säger Fredrik Elf.

Sedan oktober 2017 har Fredrik Elf arbetat som tillförordnad VD och kan därför tillträda omedelbart som VD.

Bertil Andersson, styrelseordförande. 070-927 92 44 eller bertil.andersson@kfast.se

Fredrik Elf, VD. 016-16 75 78 eller fredrik.elf@kfast.se