Kommunfastighets VD slutar

Efter 17 framgångsrika år lämnar nu Hans Georg Wahlberg sin tjänst som VD för Eskilstuna Kommunfastigheter AB. Han avslutar sin tjänst den 30 april 2016.

H G Wahlberg har lett företaget från ett läge med ca 800 outhyrda lägenheter och en ansträngd ekonomi, till idag utan vakanser och stort tryck på uthyrningen i ett växande Eskilstuna. Under H G Wahlbergs tid på Kommunfastigheter har flera stora projekt genomförts, inte minst i och med utvecklingen av Munktellstaden. Det nya Munktellbadet står klart i vår och Arenan står klar nästa år. Bolaget har under H G Wahlbergs tid genomfört omfattande upprustningar och energisparprojekt i befintligt bestånd, genomfört om- och nybyggnationer av kommunala fastigheter och lokaler och på senare år även påbörjat nyproduktion av flertalet attraktiva bostäder.

- Mycket positivt har hänt under ”Jojjes” tid på Kommunfastigheter. Förutsättningarna är de bästa att bygga vidare på. Med ett välskött bolag med god ekonomi bidrar vi till Eskilstunas utveckling genom att erbjuda attraktiva bostäder och lokaler för kommunens verksamhet. Vi har haft ett mycket givande samarbete, säger Bertil Andersson, styrelseordförande i Eskilstuna Kommunfastigheter AB.

- Det har varit otroligt roligt och spännande att få leda Kommunfastigheter och jag har fått äran att samarbeta med många personer som jag kommer att minnas med värme. Nu har vi precis genomfört en fusion av tre bolag som blivit ett, så det känns som att det är en bra tid att lämna företaget. Jag har haft många trivsamma år här i mitt yrkesliv och nu är jag redo att ägna mig åt nästa fas i mitt liv.

Arbetet med att rekrytera en ny vd till Kommunfastigheter har redan påbörjats.