Välkomna att vara med när vi börjar fylla 50-metersbassängen i Munktellbadet!

Efter att ha kaklat färdigt (24.000 timmars arbete) har vi nu kommit så långt med byggnationen av Munktellbadet att det är dags att börja fylla den stora bassängen med vatten. Det är 3 200 kubikmeter vatten som ska fyllas i och det beräknas att ta drygt två veckor för oss att fylla hela bassängen. Det är ungefär lika mycket vatten som ryms i alla Eskilstunas badkar.

Vi ska dessutom fylla aktivitetsbassängerna och familjebadet, vilket kommer ta ytterligare 8 dagar.

Eftersom barnperspektivet har varit viktigt för oss i processen med framtagandet av nya badhuset så får vi även nu hjälp av barnen med denna del. Det är sex barn från klass 3 på Slottsskolan som kommer att vara med och vrida på kranarna och tappa i vattnet.

Välkommen att närvara vid detta event:

Torsdag 28 januari klockan 9.00 i Munktellbadet.
Regler för byggarbetsplats gäller och det är därför av vikt att du är där i tid så att du kan få en säkerhetsgenomgång samt rätt utrustning på dig.

För frågor, kontakta Torbjörn Bergvall, affärsområdeschef Bad, 070-574 77 74.