David Hofmann ny VD för Eskilstuna Logistik och Etablering AB

Styrelsen för Eskilstuna Logistik och Etablering AB har beslutat att utse David Hofmann som ny VD för bolaget.

- Vi är riktigt nöjda med rekryteringen och det gläder oss att kunna utse David till ny VD. David med hans långa och breda erfarenheter inom logistikbranschen blir ett utmärkt tillskott. Han har ett brett kontaktnät och han kan logistik, säger Johan Holmqvist, styrelseordförande i Eskilstuna Logistik och Etablering AB.

David kommer närmast från en tjänst där han nu jobbar som affärsutvecklings- och försäljningschef hos Schenker Logististics AB i Sverige. Dessförinnan har han bland annat jobbat som logistik- och produktionsansvarig på Delphi Automotive Systems Sweden AB.

- Det ska bli väldigt spännande att få vara med och utveckla Eskilstuna Logistik, både bolaget och staden. Jag har varit i logistikbranschen i över 18 år och eftersom jag är uppväxt i Eskilstuna så är det lite extra roligt att hamna här igen. Eskilstuna har ju ett väldigt bra strategiskt läge för verksamheter att etablera sig på.

David tillträder sin tjänst 1 oktober. Mikael Jonsson, nuvarande tillförordnad VD, kommer att vara kvar i bolaget som logistikansvarig.

Taggar: