Esselte och Online Office Supplies Company skriver under ett globalt marknadsföringsavtal Esselte, världens ledande tillverkare av kontorsmaterial har ingått ett globalt avtal om marknadsföring med Online Office Supplies Company (OOSC). OOSC äger och driver det prisbelönta Web-baserade kontorsvaruhuset - onlineofficesupplies.com - varigenom båda parterna kommer att arbeta för en ökad varumärkesexponering och försäljning. Enligt avtalet ska OOSC marknadsföra och sälja alla de kontors- och datorprodukter som Esselte normalt säljer, inklusive varumärken som Pendaflex, Oxford, Curtis och Dymo. Avtalet är ett exempel på Esseltes satsning på Internet-handel och en betydande utvidgning av OOSCs marknadsföringsinsatser. En av avtalets förutsättningar är att OOSC aktivt ska främja försäljningen av Esseltes huvudprodukter och bidra till att lansera nya Esselte-produkter på nätet. Esselte ska i gengäld marknadsföra sin produktlinje samt stödja vissa produktkategorier på OOSC Web-sida. "Handel på Internet är en av hörnstenarna i Esseltes globala marknadsföring och försäljningsstrategi," säger Magnus Nicolin, EVP Global Marketing. OOSC har satt en ny standard för en väldesignad elektronisk handel. "Ett samarbete med OOSC innebär att vi dessutom får tillgång till en ny dynamisk kundbas och hjälper oss att öka vår försäljning på nätet." "Esseltes produkter är av högsta kvalitet vilket passar vårt affärsidé alldeles perfekt då vi kan erbjuda våra kunder tillgång till de bästa produkterna i världen" säger Paula Jagemann, President och CEO för OOSC. "Genom kompanjonskapet kommer onlineofficesupplies.com att utökas med ett stort antal nya produkter och individuella varumärken vilket betyder att vi kan fortsätta med att erbjuda våra kunder det allra bästa av kontorsprodukter." Esselte är den ledande leverantören av kontorsvaror över hela världen. Det är en internationell koncern med årlig försäljning överstigande SEK 11 miljarder, dotterbolag i 31 länder, försäljning i mer än hundra länder och 7 400 anställda. Koncernen har fem viktiga affärsområden: Filing & Document Management, Identification Labeling, Desktop Organization, Computer Products samt Presentation Solutions. Esselte tillför förnyelse, effektivitet och god design till arbetet på kontor och i hemmet. De ledande varumärkena är Dymo, Pendaflex, Leitz and Curtis. Esselte AB är noterat på fondbörserna i Stockholm och London. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. Vidare information: Magnus Nicolin, EVP Global Marketing UK: +44 1895 878 733 USA: +1 516 873 3400 Telefon från Sverige även 020 021 4796 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00380/bit0002.pdf