Esselte satsar på web-försäljning

Esselte satsar på web-försäljning Esselte har etablerat en separat global webförsäljningsavdelning sam ett led i satsningen på utökad närvaro på internet. Denna avdelning kommer att ledas av Stephen Keenan, Vice President Web Sales som rapporterar till Magnus Nicolin, Executive Vice President. Stephen kommer till Esselte från Index Stock Imagery - ett webbaserat fotografidistributionsbolag med huvudkontor i New York - där han ledde marknadsföring och försäljning och skapade allianser med företag som Kinkos, Excite och Alta Vista. "Jag är väldigt nöjd med att kunna attrahera webtalang av Steves kaliber til Esselte, och ser fram emot att bygga avancerade weblösningar tillsammans med våra distributörer", säger Magnus Nicolin. Stephen Keenan kommer att fokusera på att utöka Esseltes närvaro på internet genom att arbeta både med traditionella kontorsvarudistributörers "clicks & mortar" och med nya internetbaserade distributörer. Dessutom kommer hans avdelning att jobba med optimering av sökmotorer, webkommunikation och med att optimera web-lösningar för Esseltes divisioner och landsbolag. Esselte är den ledande leverantören av kontorsvaror över hela världen. Det är en internationell koncern med årlig försäljning överstigande SEK 11 miljarder, dotterbolag i 31 länder, försäljning i mer än hundra länder över 7 000 anställda. Esselte tillför förnyelse, effektivitet och god design till arbetet på kontor och i hemmet. De ledande varumärkena är Dymo, Pendaflex, Leitz and Curtis. Esselte AB är noterat på fondbörserna i Stockholm och London. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. Vidare information: Magnus Nicolin+44 1895 878 730 (Storbritannien) +1 516 873 3402 (USA) Telefon från Sverige även 020 021 4796 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00680/bit0002.pdf