Esseltes Curtis-division tillverkar AOL datatillbehör

Esseltes Curtis-division tillverkar AOL datatillbehör Esselte, världens ledande tillverkare av kontorsmaterial meddelade idag att man har slutit ett licensavtal med America Online Inc, världens ledande när det gäller interaktiva tjänster. Avtalet innebär att Esselte kommer att tillverka AOL märkta dataprodukter i en ny produktlinje från Curtis. Curtis nya produktlinje med AOL-märkta produkter kommer ut i butikerna under fjärde kvartalet i år. Där kommer att ingå högkvalitativa datatillbehör som strömskyddsartiklar, förvaringshjälpmedel, ergonomiska produkter, kablar samt väskor för handdatorer med mera. "Produkter med varumärket AOL kommer på ett perfekt sätt att komplettera Esseltes produktsortiment med de kändavarumärkena Dymo, Curtis, Pendaflex och Leitz, " säger Rick Tremmel, Esselte's Vice President Computer Products. "AOL har varit utomordentligt effektivt i sin marknadsföring under åren och detta avtal bekräftar deras avsikter att fortsätta sin expansion." "Avtalet med America Online är ett viktigt steg för oss att öka tillgängligheten för kunderna till Esseltes producter på nätet och i butikerna," säger Magnus Nicolin, Executive Vice President Global Marketing. "Vi är glada att arbeta med den ledande aktören inom interaktiva tjänster". Jan Brandt, AOL:s President of Marketing kommenterar: "Det är mycket tillfredsställande för oss att Esselte tar in AOL:s varumärke i sitt sortiment av Curtis dataprodukter. Vi tror att våra medlemmar över hela USA kommer att uppskatta den tillgänglighet till produkter av hög kvalitet som Curtis erbjuder. Esselte är den ledande leverantören av kontorsvaror över hela världen. Det är en internationell koncern med årlig försäljning överstigande SEK 11 miljarder, dotterbolag i 31 länder, försäljning i mer än hundra länder och 7 400 anställda. Koncernen har fem viktiga affärsområden: Filing & Document Management, Identification Labeling, Desktop Organization, Computer Products samt Presentation Solutions. Esselte tillför förnyelse, effektivitet och god design till arbetet på kontor och i hemmet. De ledande varumärkena är Dymo, Pendaflex, Leitz and Curtis. Esselte AB är noterat på fondbörserna i Stockholm och London. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. Vidare information: Magnus Nicolin, EVP Global Marketing UK: +44 1895 878 733 USA: +1 516 873 3400 Telefon från Sverige även 020 021 4796 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00120/bit0002.pdf