Inbjudan till Essitys presskonferens för bokslutsrapport 2017

Presskonferensen som hålls i samband med publiceringen av Essitys bokslutsrapport för 2017 kan också följas via webbsändning eller telefon.

Bokslutsrapporten publiceras den 25 januari, 2018, omkring klockan 12:00 och följs av en presskonferens klockan 13:00 på Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Magnus Groth att presentera och svara på frågor om rapporten.

Presskonferens:
Datum: torsdag den 25 januari 2018
Tid: klockan 13:00
Plats: Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Länk till webbsändning: https://essity.videosync.fi/2018-01-25_q4

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.essity.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0) 145 254 10 03, +1 646 741 21 20 eller 08 566 194 45. Ring in i god tid innan konferensen börjar. Uppge ”Essity” eller konferens id 8239169.

Karl Stoltz, Media Relations Manager, +46 8 788 51 55, karl.stoltz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter och lösningar inom Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products och Medical Solutions), Consumer Tissue och Professional Hygiene. Vår vision är att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. Försäljning sker i cirka 150 länder under många starka varumärken som de globalt ledande TENA och Tork samt andra varumärken som exempelvis Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare och nettoomsättningen 2016 var cirka 101 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). Affärsverksamheten bygger på en hållbar affärsmodell där värdeskapande för människor och miljö sätts i centrum. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity ingick tidigare i SCA-koncernen. För mer information, besök www.essity.com.