Inbjudan till Essitys presskonferens för bokslutsrapport 2018

Presskonferensen som hålls i samband med publiceringen av Essitys bokslutsrapport för 2018 kan också följas via webbsändning eller telefon.

Bokslutsrapporten publiceras den 31 januari, 2019, omkring klockan 07:00 och följs av en presskonferens klockan 09:00 på Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Magnus Groth att presentera och svara på frågor om rapporten.

Presskonferens:
Datum: torsdag den 31 januari 2019
Tid: klockan 09:00
Plats: Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

Länk till webbsändning: https://essity.videosync.fi/2019-01-31-q4

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.essity.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0) 207 192 85 01, +1 917 720 01 81 eller +46 8 566 184 30. Ring in i god tid innan konferensen börjar. Uppge ”Essity” eller konferens id 3475605.

Karl Stoltz, Media Relations Manager, +46 8 788 51 55

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar människors välbefinnande genom våra produkter och lösningar. Namnet Essity är en utveckling av de engelska orden essentials och necessities, nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare och nettoomsättningen 2017 var cirka 109 miljarder kronor (11,3 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.essity.com.