EssNet levererar Internet-system och spelterminaler för 128,5 MSEK till tyskt tips- och spelbolag EssNet har tecknat kontrakt med Lotterie-Treuhandgesellschaft mbH Hessen (LTG), Tyskland, på en komplett Internet-lösning för inlämning av spel som t ex Lotto och fotbollstips. Installationen skall vara klar hösten 2002. EssNet är dessutom inne i slutfasen av leverans av 2 450 nyutvecklade E6 spelterminaler till spelombuden hos samma kund. Terminalen bygger på den allra senaste teknologin i spelbranschen och har utvecklats i nära samarbete med kunden. Efter nyinvesteringar på sammanlagt 128,5 MSEK, kan tyska LTG erbjuda sina spelombud effektiva och moderna terminaler med touch screen. Samtidigt får spelarna utökad service genom möjlighet att tippa och spela via Internet. Med EssNet's unika systemdesign har både lotteribolag och spelare single-point-of-control, d v s varje ögonblick full kontroll över allt spelande, oavsett om det sker via spelombud eller Internet. Ett personligt konto läggs t ex upp hos spelbolaget där spelaren själv kan gå in via PC och kontrollera sina spel och tips. Hans Vigmostad, VD för EssNet, är mycket nöjd med företagets tredje Internet-kontrakt på kort tid. "Lotteribolaget i Hamburg använder redan vår Internet-lösning och vi har ytterligare kontrakt på gång, vilket är en bekräftelse på att vi har en mycket bra lösning för krävande lotteri- och spelbolag." Om EssNet Svenska EssNet är en av de ledande leverantörerna i spelbranschen. Företaget, som har huvudkontoret i Stockholm, utvecklar online-system, inklusive Internet-lösningar, för tips- och spelbolag världen över. EssNet har installationer i Europa, Mellanöstern, Sydamerika och Australien. För ytterligare information Carin Langemark, Marketing & Information Manager, tel. +46 8 702 57 00, mobil +46 70 535 93 52, e-mail carin.langemark@essnet.se www.essnet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se

Om oss

EssNet AB utvecklar och marknadsför lotterisystem till tips- och spelbolag över hela världen. EssNet är sedan många år en etablerad leverantör i spelbranschen och har idag 17 system installerade i Europa, Australien, Mellanöstern och Sydamerika.