Ny, kraftfullare spikpistol från ESSVE

Ny, kraftfullare spikpistol från ESSVE Nya Paslode Impulse 350/90CTQ klarar upp till 90 mm lång spik. Verktyget är gasdrivet, vilket ger stor rörelsefrihet då man inte är bunden till en sladd eller slang, och har en kompakt och lätt design som gör det möjligt att jobba bekvämt även i trånga utrymmen. Liksom tidigare modeller har den nyutvecklade Paslode Impulse låg rekyl. Med låg rekyl minskar risken för trötthet och arbetsskador i arm och axlar. Tekniska data Paslode 350/9CTQ Vikt 3,18 kg Spik 50-90 mm Höjd 370 mm Bränslecell ca 1100 spik Längd 305 mm Hastighet ca 3 spik/sek Bredd 110 mm Batteri ca 3000 spik per laddning För ytterligare information kontakta ESSVE: Görgen Östberg, produktchef Paslode, tel. 08-623 61 00, e-post: mailto:goe@essve.se Se även ESSVEs hemsida www.essve.se Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=1728 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00930/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00930/bit0001.pdf

Om oss

"ESSVE - När det absolut verkligen måste sitta. Vår affärsidé är att genom värdeskapande teknikhandel tillgodose kundens specifika krav på fastsättning, tätning och elhandverktyg."