Kvartalsrapport Q1 2016

Första kvartalet 2016

• Hyresintäkter uppgick till MSEK 42 (43).
  • Driftöverskottet uppgick till MSEK 26 (28).
  • Resultat efter skatt uppgick till MSEK 3 (3).
  • Fastighetsvärdet uppgick till MSEK 1 795 (1 726).
  • Totala kassaflödet för kvartalet MSEK 2,1 (69).
  • Ekonomisk uthyrningsgrad uppgick till 80,6%.

* Jämförelsesiffror är från delårsrapport Q1 2015.

Viktiga händelser under och efter kvartalet

• Corem Property Group AB har under perioden avtalat om förvärv av Estancia Logistik AB. I sam-band med tillträdet förvärvar de nuvarande ägarna bolaget Estancia Logistik Lund AB, med fastig-heten Lyckebacken 5, till en ny konstellation.
  • Under perioden har obligationsinnehavarna, genom ett skriftligt förfarande, godkänt en ändring av obligationsvillkoren som bl.a. innebär att Corem blir emittent istället för Estancia Logistik AB, att obligationen inte längre är säkerställd, att likviden ska användas till refinansiering av utestående obligationslån och för allmänna verksamhetsändamål, att den årliga räntan sänks till STIBOR 3M + 5 procent och att ramen för obligationen ökas till 750 mkr. Löptiden förblir oförändrad. De juste-rade villkoren träder i kraft samtidigt som Corem tillträder aktierna i Estancia Logistik.
  • Tillträdet för Corem är planerat till tisdagen den 31 maj.

Estancia Logistik AB (publ) är ett svenskt privatägt fastighetsbolag med fokus på lager- och logistikfastigheter. Estancia Logistik äger och förvaltar 22 fastigheter med ett totalt bokfört värde om 1,795mkr.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Estancia Logistik AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentilggörande den 25 maj 2016 klockan 17:00.

Taggar: