Anders Berghagen ny regionchef på Eterra

Anders Berghagen ny regionchef på Eterra Anders Berghagen har anställts som ny regionchef på Eterra med ansvar för Eterras största region, Öst. Regionen sträcker sig från Kalmar i söder till Gävle i Norr. Anders Berghagen har lång erfarenhet av ledande befattningar inom IT- branschen. Han har bland annat arbetat som VD för datalagringsföretaget Storagetek AB, varit nordenchef för nätverksdistributören Anixter samt haft olika befattningar inom Ericsson. "Min främsta uppgift blir att stärka Eterra som en av de ledande leverantörerna av lösningar för IT infrastruktur. Vi skall också intensifiera vårt fokus på server- och lagringsmarknaden där jag tror att jag har en del att tillföra", säger Anders Berghagen, Regionchef, Eterra Sweden AB. "Med Anders i vår ledningsgrupp så stärker vi vår position att bli den ledande system integratören på den svenska marknaden", säger Johan Rittner, Vd, Etera Sweden AB. Anders Berghagen tillträder tjänsten omgående. Högupplöst färgbild med fri publiceringsrätt kan hämtas från www.eterra.se/press/pressbilder.asp För mer information kontakta: Anders Berghagen Johan Rittner Regionchef, Eterra Sweden AB Vd, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 09, 08-566 230 09 Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 08 E-post: anders.berghagen@eterra.se E-post: johan.rittner@eterra.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har 2800 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 450 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00150/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00150/bit0002.pdf