Eterra förvärvar Alfaskops Microsoft-licensverksamhet i Sverige.

Eterra förvärvar Alfaskops Microsoft-licensverksamhet i Sverige. Eterra som är Microsoft största partner i norden, kommer att driva licenshanteringen vidare för Alfskops kunder. Det innebär att kunderna även i fortsättningen får samma service och tillgänglighet till samma system som tidigare. Hanteringen av licenser löper därmed vidare som tidigare. "Vi på Microsoft är mycket nöjda med denna lösning som tryggar framtiden för de kunder som haft sina licensavtal knutna till Alfaskop" säger Thomas Elfstrand, partnerchef på Microsoft. Denna lösning är en del av ett utökat samarbete mellan Eterra och Microsoft på den svenska marknaden. Ett samarbete som redan är väl etablerat i de övriga nordiska länderna. "För oss är Microsoft en mycket strategisk partner som utgör en av grundstommarna i många av de lösningar och koncept som Eterra erbjuder marknaden" säger Michael Nilsson, marknadsdirektör på Eterra För mer information kontakta: Steinar Sönsteby Michael Nilsson VD, Eterra Sweden AB Marknadsdirektör, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 06, 08-566 230 06 Tfn: 0708-35 30 15, 08-566 230 15 E-post: steinar.sonsteby@eterra.se E-post: michael.nilsson@eterra.se Om Eterra Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har över 3 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 550 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00600/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00600/bit0003.pdf