Eterra levererar Handelsbankens nya kontorsnätverk

Eterra levererar Handelsbankens nya kontorsnätverk Eterra har fått en order till ett värde av 24 miljoner kronor för leverans av produkter och tjänster till Handelsbankens nya kontorsnätverk. Det nya kontorsnätverket täcker Handelsbankens samtliga kontor på ca 480 platser runt om i landet. Till det nya kontorsnätverket levererar Eterra utrustning, projektledning, konfigurering och underhåll. Utrustningen baseras på Ciscoteknologi, och används för att integrera två befintliga nät. - Det nya kontorsnätet blir en plattform för Handelsbanken som gör att vi kan möta framtida behov av nya tjänster och funktioner. Vi räknar också med att göra stora kostnadsbesparingar tack vare integrationen till ett enda nätverk, säger Lars Wibeck, kommunikationschef på Handelsbanken. - Handelsbanken har genom denna investering skapat tekniska förutsättningar för moderna IP-baserade banktjänster. Det är en ära för Eterras organisation att designa, leverera och delta i förvaltningen av det nya kontorsnätet. Samarbetet med Handelsbanken är mycket strategiskt och omfattar stora delar av vår verksamhet konsultorganisation, säger Anders Berghagen regionchef på Eterra. - För mer information kontakta: Johan Rittner Anders Berghagen VD, Eterra Sweden AB Regionchef, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 08 Tfn:0709-27 30 09, 08-566 230 09 E-post: johan.rittner@eterra.se E-post: anders.berghagen@eterra.se Lars Wibeck Kommunikationschef, Svenska Handelsbanken AB Tfn: 08-701 29 38, 070-511 29 38 E-post: lawi03@handelsbanken.se Eterra designar, bygger och driver innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har 2800 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 450 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00310/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00310/bit0001.pdf