Etraveli förstärker styrelsen

Report this content

Styrelsen för Etraveli AB (publ) har vid en extra bolagsstämma utökats med Sophia Bendz som ny ledamot. Sophia Bendz har under de senaste sju åren varit global marknadsdirektör för Spotify och har gedigen kompetens från internationella tillväxtföretag. Hon är rådgivare till internationella online-bolag och är en av initiativtagarna till organisationen AllBright.

“Etraveli är ett spännande tillväxtbolag i en sektor där det händer mycket – och där bolaget varit tydligt med sin ambition att ta en internationell marknadsposition. Jag ser fram emot att dela med mig av min kunskap från den internationella onlinemarknaden och bidra till Etravelis utveckling” säger Sophia Bendz.

Sophia Bendz har en gedigen erfarenhet av strategisk varumärkesutveckling i globala tillväxtföretag med inriktning på online-marknaden. Närmast kommer hon från en roll som global marknadsdirektör på Spotify, där hon varit med från start med att skapa, bygga och utveckla varumärket Spotify – en tjänst som idag har 100 miljoner användare runt om i världen. Sophia Bendz är styrelseledamot i Unibet och Norstedts samt rådgivare till Angel Investor Network och Tictail. Hon är även en av medgrundarna till organisationen AllBright

”Sophia har varit med på Spotifys hela framgångsresa – med dess utmaningar och möjligheter – från start till en väletablerad aktör med marknadsnärvaro i 58 länder. Hon kommer att bidra med en fantastisk erfarenhet från att bygga ett starkt internationellt företag och varumärke. För Etraveli, som idag finns på 25 marknader, blir hennes kompetens ett mycket positivt tillskott till styrelsen inför bolagets fortsatta geografiska expansion” säger Erik Strand, styrelsens ordförande.

Etravelis styrelse består därmed av Erik Strand, ordförande, Ralph Axelson, Sophia Bendz, Percy Calissendorff, Marcus Jansson, Jarl Söderman och Per Setterberg.

För ytterligare information, vänligen besök www.etraveli.com eller kontakta:

Erik Strand, styrelseordförande, telefon + 46 (0)733 92 98 00

e-mail: erik@estrand.se

Sophia Bendz, styrelseledamot, telefon +46 (0)733 77 83 03

Marléne Wallberg Banffy, Kommunikationschef, telefon: +46 (0)733 12 80 90

e-mail: marlene.wallberg@etraveli.com

Om Etraveli

Etraveli (publ) är Nordens ledande e-handelsbolag inom resor online med ett brett erbjudande inom flyg, boende och andra reserelaterade tjänster. Företaget är verksamt i 25 länder med varumärken såsom Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Travelstart samt metasöktjänsten Flygresor.se i Sverige.
Etraveli är en av de fem största flygcentrerade online-aktörerna i Europa och förmedlade under 2013 flygresor och andra reserelaterade tjänster för drygt 7 MDR SEK, med en nettoomsättning om drygt 500 MSEK. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala och ägs av private equity-fonden Segulah IV, L. P samt ledande befattningshavare.

Taggar:

Citat

Jag ser fram emot att dela med mig av min kunskap från den internationella onlinemarknaden och bidra till Etravelis utveckling.
Sophia Bendz