Distributör i Litauen beställer fler instrument och kit

European Institute of Science har erhållit nya order från sin distributör i Litauen.

Distributören, UAB Diagnostic Systems, har sedan 2017-06-30 och fram till idag sålt två stycken TurboReader system på den Litauiska veterinärdiagnostiska marknaden. Under första kvartalet 2018 har vi uppgraderat dessa system med streckkodsläsare och ny programvara. Den nya ordern omfattar försäljning av två nya TurboReader system samt kit. Leverans kommer att ske omgående. Det totala ordervärdet uppgår till ca 25 tSEK.

Dario Kriz/ Vd

Denna information är sådan information som European Institute of Science AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juni 2018.