Kommuniké från extra bolagsstämma 2018-08-31

Lund 2018-08-31

Kommuniké från extra bolagsstämma 2018-08-31

IDEON, Lund: Vid extra bolagsstämman i European Institute of Science (EURIS) den 31 augusti 2018 fattades följande beslut:

• Stämman beslutade att bolagsordningens § 4 ska ändras på så sätt att aktiekapitalet ska utgöra lägst 500 000 kronor och högst 2 000 000 kronor samt att antalet aktier som kan finnas utgivna i bolaget kan lägst vara tio miljoner (10 000 000) samt högst fyrtio miljoner (40 000 000).
  • Stämman beslutade att bolagets aktiekapital ska minskas enligt följande:

1. Ändamålet med minskningen är täckning av förlust.

2. Bolagets aktiekapital ska minskas med 831 300 kronor.

3. Minskningen ska genomföras utan indragning av aktier.

Efter genomförd minskning av aktiekapitalet kommer aktiens kvotvärde vara 4 öre per aktie. Vidare beslutades enhälligt att ge styrelsen, eller den styrelsen utser, rätten att besluta om de mindre ändringar i bolagsstämmans beslut som kan erfordras vid registrering av beslutet vid Bolagsverket, Euroclear Sweden AB eller på grund av formella krav.

Samtliga besluten på föredragningslistan var enhälliga.