Ny instrument och kit beställning från distributör i Litauen

IDEON, Lund: European Institute of Science har erhållit en ny order från sin distributör i Litauen. Distributören, UAB Diagnostic Systems, kommer därmed totalt ha sålt fem stycken TurboReader system på den Litauiska veterinärdiagnostiska marknaden.

Den nya ordern omfattar försäljning av ett nytt TurboReader system samt nya hund-CRP kit. Leverans kommer att ske omgående. Det totala ordervärdet uppgår till ca 13 tSEK.

Dario Kriz/ Vd

Denna information är sådan information som European Institute of Science AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juni 2018.