Eurocine Vaccines inrättar vetenskapligt råd

Eurocine Vaccines har beslutat att inrätta ett vetenskapligt råd

Eurocine Vaccines inrättar ett vetenskapligt råd. Det vetenskapliga rådet kommer att vara rådgivande till styrelse och ledning i vetenskapliga frågeställningar och består av:
Prof. Alf Lindberg (ordf.)
Dr. Anna-Karin Maltais (sekr.)
Dr. Lena Wikingsson

- Jag är mycket glad för att bolaget etablerar ett vetenskapligt råd med mycket kompetens och lång erfarenhet av vaccinutveckling säger Hans Arwidsson, VD för Eurocine Vaccines.

Om företaget Karolinska Institutet Science Park, Tomtebodavägen 23a, Konferensrum Air (entréplanet), 17165 Solna

Företaget fokuserar på det nasala influensavaccinprojektet Immunose™ FLU, som har visat proof of concept i en klinisk studie och i en skyddsstudie i iller. Bolaget planerar att genomföra en klinisk studie med Immunose™ FLU under influensasäsongen 2016/2017 och presentera resultaten runt halvårsskiftet 2017. Leveranser av influensaantigen har säkrats för studien och förberedelserna pågår enligt plan.

Mer om oss, vår forskning och våra produkter finns att läsa på www.eurocine-vaccines.com .