Eurocine Vaccines lämnar årsredovisning för räkenskapsåret 2014-07-01 - 2015-06-30

Eurocine Vaccines årsredovisning för det gångna räkenskapsåret finns nu tillgänglig på www.eurocine-vaccines.com och www.aktietorget.se .

Företaget fokuserar på det nasala influensavaccinprojektet Immunose™ FLU, som har visat proof of concept i en klinisk studie och i en skyddsstudie i iller. Bolaget planerar att genomföra en klinisk studie med Immunose™ FLU under influensasäsongen 2016/2017 och presentera resultaten runt halvårsskiftet 2017. Leveranser av influensaantigen har säkrats för studien och förberedelserna pågår enligt plan.

Mer om oss, vår forskning och våra produkter finns att läsa på www.eurocine-vaccines.com