Eurocine Vaccines presentation från Investeringsseminarium

Eurocine Vaccines presentation från Investeringsseminariet med Financial Stockholm har publicerats.

Eurocine Vaccines VD Hans Arwidsson och FoU-chef Anna-Karin Maltais presenterade bolaget, influensavaccinmarknaden och bolagets influensavaccinkandidat Immunose™ FLU på Investeringsseminariet med Financial Stockholm den 30 november.

Presentationen finns tillgänglig på https://youtu.be/udl9wIGujlk

Hans Arwidsson
VD, Eurocine Vaccines AB
hans.arwidsson@eurocine-vaccines.com
+46 70 634 0171

Eurocine Vaccines använder sin kliniskt validerade teknologi Endocine™ för att utveckla ett patentskyddat nasalt influensavaccin. WHO rekommenderar årlig influensavaccinering för bland annat barn och äldre. En klinisk fas I/II-studie i vuxna har genomförts med det nasala kvadrivalenta influensavaccinet Immunose™ FLU, bolagets huvudprojekt. Resultaten från studien visar god säkerhet och immunrespons i både nässlemhinna och blodserum, vilket utgör en god grund för den fortsatta utvecklingen av Immunose™ FLU. Nästa kliniska studie, där äldre kommer att inkluderas, planeras redan under kommande influensasäsong, 2017/2018.

För en utförligare beskrivning av Eurocine Vaccines verksamhet, se Bolagets årsredovisning för räkenskapsåret 2016/2017 och www.eurocine-vaccines.com .