Eurocon Consultings valberedning

I enlighet med beslut på Eurocon Consulting AB:s årsstämma den 28 april 2015 meddelas härmed att en representant för var och en av de tre största aktieägarna valts att utgöra valberedning intill dess att ny valberedning utsetts enligt mandat från nästa årsstämma.

* Ronald Andersson, representerad av Lars Arnerlöf. Utsedd av valberedningen till ordförande som oberoende av styrelse och ledning.
* Christer Svanholm, näst störste aktieägare och medlem i styrelsen.
* PSG Capital, representerat av Richard Hellekant.

De aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen ombeds att kontakta Lars Arnerlöf, valberedningens ordförande, senast den 26 februari 2016.

Tel: +46 70 329 56 10. E-post: lars.arnerlof@eurocon.se

Fakta om Eurocon Consulting AB (publ)
EUROCON är en svensk koncern som grundades 1990 med huvudkontor i Örnsköldsvik och verksamhet i Karlshamn, Göteborg, Stockholm, Sundsvall, Härnösand och Kiruna. Bolaget är listat på AktieTorget. Eurocon har ca 200 medarbetare och erbjuder konsulttjänster och produkter för olika processer inom massa- och papper-, energi-, kemi-, verkstads- samt gruv- och stålindustrin. Vår specialitet är ny- och ombyggnadsprojekt där vi utför förstudier, förprojekt och genomförandeprojekt. Vår bas finns i Sverige men våra kunder finns över hela världen. Huvudsakliga verksamhetsområden är projektledning, processteknik, processtyrning, elkraft, automation, tryckkärl, HVAC, anläggningskonstruktion, mekanik, datateknik och revisionsbesiktningar. För mer information se www.eurocon.se.

Taggar: