Europolitan förstärker närvaron på Internet - öppnar startsida för Internetkunder

Europolitan förstärker sin närvaro på Internet och öppnar startsida för Internetkunder Europolitan förnyar och förstärker sin närvaro på Internet och öppnar flera webbplatser, bl.a. en speciell startsida för sina Internetkunder. På denna startsida kan kunden få nyheter och väder från svenska Yahoo! samt länk- och sökinformation. Startsidan ska under året utvecklas till en personlig sida där kunden själv, efter intresse, kan ställa in vilken information hon vill ha och till och med få den levererad till mobiltelefonen. Navet för Europolitans nya Internetnärvaro är www.europolitan.se. Från sidan kan kunden gå till olika webbplatser med varierade inriktningar. - Genom ny struktur och nytt innehåll kan vi ge ännu bättre service till våra kunder, säger Mikael Kluge, marknadschef på Europolitan. Men detta är bara första steget; nästa steg är att göra det möjligt för kunden att själv sätta personliga inställningar för vilken information hon vill ha och sen välja om hon vill ha den vidarebefordrad till sin mobiltelefon. Från hemsidan kan kunden gå till åtta olika webbplatser. På internet.europolitan.se finns bland annat väder och nyheter, levererade av svenska Yahoo!. Denna sida ska fungera som startsida för Europolitans Internetkunder. Under året kommer den att utvecklas till en personlig startsida där kunden själv kan ställa in vilken information som ska presenteras. Övriga webbplatser är: info.europolitan.se är webbplatsen för information för mobiltelefonkunden. En blivande kund kan här ange hur mycket hon räknar med att ringa och få ett rekommenderat abonnemang till svar. press.europolitan.se och investor.europolitan.se är webbplatserna för specialanpassad information för journalister och investerare. partner.europolitan.se är Europolitans extranet med information för återförsäljare med partneravtal. Denna webbplats kräver lösenord. jobb.europolitan.se - med information om lediga jobb och hur det är att arbeta på Europolitan. vip.europolitan.se - Europolitans sidor för alla sina mobiltelekunder. Innehåller bland annat krönikor, spel, diskussionsforum, tävlingar och en butik med profilprodukter. Kräver lösenord. kampanj.europolitan.se - Webbplats för tillfälliga kampanjer. - Detta är första steget mot att föra samman Internet och mobiltelefoni. Med hjälp dessa två kanaler kan vi komma ett steg närmare vår vision att leverera till kunden den information hon vill ha, när hon behöver den, till den plats hon befinner sig, säger Mikael Kluge. Under året kommer vi att presentera flera tjänster där vi använder Internet och mobil kommunikation för att leverera personligt anpassad information till kunden. Ytterligare en webbplats kommer att lanseras under maj. På denna plats kan kunden bland annat göra inställningar i Europolitans Internettjänst europolitan@internet och hämta e-post med en vanlig internetbläddrare. Hela Europolitans webbstruktur är producerad i samarbete med Doberman Digital Agency AB, www.doberman.nu. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar systerbolaget Europolitan Stores AB och börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB, sysselsätter omkring 800 personer. För mer information kontakta: Mikael Kluge, marknadschef, Europolitan, Telefon: 0708-33 12 05, e-post: mikael.kluge@europolitan.se Johan Holmgren, pressansvarig, Europolitan Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@europolitan.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/06/19990506BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/06/19990506BIT00520/bit0002.pdf