Europolitan förvärvar ytterligare 15 procent av Doberman

Europolitan förvärvar ytterligare 15 procent av Doberman Europolitan förvärvar ytterligare 15 procent av aktierna i den digitala kommunikationsbyrån Doberman i Karlskrona. Genom förvärvet äger nu Europolitan 95 procent av Doberman. I december 1999 köpte Europolitan Holdings AB 80 procent av den digitala kommunikationsbyrån Doberman. Nu ökar Europolitan innehavet upp till 95 procent. - Doberman har på de fyra månader vi varit delägare utvecklats över förväntan. Genom att öka innehavet till 95 kan vi stärka samarbetet mellan bolagen ytterligare, bland annat när det gäller utveckling av tjänster för mobilt internet, säger Mikael Kluge, styrelseledamot i Doberman AB och marknadschef på Europolitan AB. Europolitan betalar 3,3 miljoner kronor för 15 procent av aktierna. Säljare är Dobermans fem grundare och tillika medarbetare som vardera säljer lika stora delar av sina innehav. Tillsammans behåller grundarna 5 procent av Dobermans aktiekapital. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB, samt systerbolagen Europolitan Stores AB och Doberman AB, sysselsätter omkring 1000 personer. Mer information finns på www.europolitan.se. Doberman är en digital kommunikationsbyrå med inriktning på Internet och mobil kommunikation. Företaget har tio heltidsanställda. Doberman hjälper sina uppdragsgivare att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer genom att kombinera Internetteknik och systemutveckling med kunskap om kundvård och kommunikation. Företaget finns i Karlskrona. Se Internet www.doberman.se. För mer information kontakta: Mikael Kluge, marknadchef, Europolitan AB, Telefon 0708-33 12 05, e-post: mikael.kluge@europolitan.se David Erixon, VD, Doberman AB, Telefon 0708-28 50 01, e-post: david@doberman.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00920/bit0002.pdf