Europolitan och Aspiro tecknar samarbetsavtal om utveckling av WAP-tjänster

Europolitan och Aspiro tecknar samarbetsavtal om utveckling av WAP-tjänster Europolitan och Aspiro har tecknat ett samarbetsavtal som reglerar utveckling och försäljning av WAP-tjänster. - Samarbetsavtalet gör det möjligt att skapa avancerade och säkra mobila informationstjänster. I stället för att gå omvägen via Internet förmedlas informationen direkt till vårt GSM-nät, säger Mikael Kluge, marknadschef på Europolitan. Europolitans och Aspiros gemensamma koncept innebär att företag som använder WAP-tjänster slipper skicka sin information via Internet. I stället förmedlas informationen direkt mellan Europolitans GSM-nät och WAP-applikationen. Lösningen ger företagen betydligt större möjligheter att styra spridningen och åtkomsten av WAP-applikationens information. - Våra lösningar gör det möjligt för företag att föra ut både intern och extern information på ett kontrollerat och säkert sätt. Genom att kombinera Europolitans och Aspiros kunskaper om mobila tjänster kan vi skapa lösningar med stor kundnytta för våra gemensamma kunder, säger Christer Månsson, VD på Aspiro. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar systerbolaget Europolitan Stores AB och börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB, sysselsätter runt 900 personer. Mer information på www.europolitan.se Aspiro utvecklar, marknadsför och säljer produkter för trådlös kommunikation mellan mobila enheter och Internet. Tjänsterna baseras bland annat på SMS- och WAP-teknik. Företaget fokuserar på tre olika kundsegment; operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer. Sedan Aspiro grundades i augusti 1998, har man expanderat snabbt och idag har företaget 54 anställda. Aspiro har kontor i Malmö, Karlskrona och Oslo. För mer information kontakta: Mikael Kluge, Marknadschef, Europolitan AB, Tel: 0708-33 12 05, e-post: mikael.kluge@europolitan.se Christer Månsson, VD, Aspiro, Tel: 0709-91 80 01, e-post: christer.mansson@aspiro.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00510/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00510/bit0001.doc