Framfab skapar trådlösa arbetsplatser för sina medarbetare

Framfab skapar trådlösa arbetsplatser för sina medarbetare Framfab ersätter fasta telefoner med trådlös telefoni från Europolitan. Tack vare det trådlösa kontoret behöver de anställda nu bara en enda telefon - oavsett om de befinner sig på kontoret eller ute hos kunderna. Framfab investerar i en skräddarsydd trådlös lösning som ska levereras av Europolitan. Genom avtalet med Europolitan förses en stor del av Framfabs anställda vid de 22 kontoren i Sverige med mobiltelefoner i stället för fasta telefoner. Totalt omfattar avtalet cirka 750 användare. - Vi ökar tillgängligheten för våra medarbetare och höjer därmed servicegraden för våra kunder, säger Pär Fack, Expansion Director på Framfab. Vi har flexibla arbetstider och jobbar mycket projektorienterat varför en mobil lösning passar oss utmärkt. Dessutom blir kostnaderna för det trådlösa kontoret totalt sett lägre än för det gamla telefonisystemet. Framfabs medarbetare får tillgång till samma typ av växelfunktioner, till exempel kortnummer, överflyttning, röstbrevlåda och gruppsamtal, som i det fasta nätet. Dessutom får användarna tillgång till ett flertal mobila tjänster som till exempel möjligheten att skicka och ta emot textmeddelanden, mobil fax och mobil data. - Vi går mot en trådlös framtid och det är naturligt att ett spjutspetsföretag som Framfab även här väljer smarta och effektiva lösningar, säger Robert Nilsson, försäljningschef på Europolitan. Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av drygt 750 medarbetare (1500 inkl Guide) fördelade på 22 kontor lokaliserade i Göteborg, Köln, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Palo Alto, Paris, Stockholm, Uppsala och Västerås. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Electrolux, Ericsson, France Telecom, Ikea, Internationella Röda Korset, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB, samt Europolitan AB:s systerbolag Europolitan Stores AB och Doberman AB, sysselsätter omkring 900 personer. För mer information se www.europolitan.se. För mer information kontakta: Robert Nilsson, försäljningschef, Europolitan Telefon: 0708-33 14 12, e-post: robert.nilsson@europolitan.se Ola Kallemur, presschef, Framfab Telefon: 0709-41 21 11, e-post: ola.kallemur@framfab.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00220/bit0002.pdf