Gratis e-posttjänst till alla Europolitans abonnemangskunder

Europolitan vidareutvecklar webbplatsen Hantera Gratis e-posttjänst till alla Europolitans abonnemangskunder Nu introducerar Europolitan en gratis e-posttjänst - EuroMail - till alla abonnemangskunder. Tack vare EuroMail kan man få meddelande direkt till mobilen då man får ny e-post. Man väljer själv om man vill ha notifiering och vilken e-post man vill bli notifierad om. EuroMail kan tecknas kostnadsfritt på Europolitans webbplats Hantera (http://hantera.europolitan.se). EuroMail är en e-posttjänst som är kopplad till användarens Europolitan- abonnemang. Tjänsten finns tillgänglig på Europolitans webbplats Hantera - en webbplats där Europolitans kunder kan styra och anpassa sina abonnemang och tjänster helt efter sina individuella önskemål. EuroMail-tjänsten är utvecklad för användare som får mycket e-post varje dag och därför vill sortera ut speciellt viktiga meddelanden. Tjänsten lämpar sig också väl för personer som inte har lust eller möjlighet att när som helst koppla upp sig mot Internet för att kontrollera om några nya e-postmeddelanden kommit in. Med EuroMail kan du nämligen få meddelande till mobiltelefonen varje gång du har ny e-post att läsa. Du har faktiskt möjlighet att läsa upp till 1400 tecken - direkt i mobiltelefonen! - Allt oftare får vi information skickat till oss via e-post. Att då kunna få besked när e-posten anländer direkt i mobiltelefonen är oerhört smidigt, säger Magnus Hoffner, ansvarig för produktutveckling Internet på Europolitan. Vi flyttar helt enkelt e-postbrevlådan till mobiltelefonen och därmed kommer du alltid åt dina inkomna e-postmeddelanden - oavsett om du befinner dig på en skogspromenad eller på jobbet. Att använda mobilt Internet kommer att bli allt naturligare i framtiden och EuroMail är därför ett bra verktyg i detta sammanhang. EuroMail och webbplatsen Hantera nås via http://hantera.europolitan.se. Hantera innehåller ett grundutbud av olika tjänster som sedan kunden fyller på utifrån sina egna unika behov. Här kan du teckna dig för en prenumeration på Europolitans informationstjänster och på så vis till exempel få nyheterna eller aktiekursen direkt i mobiltelefonen. Du kan också till exempel skicka textmeddelanden från Hantera och rita egna bilder till mobiltelefonen. Via Hantera når du dessutom Europolitans WAP- tjänster. Såväl EuroMail som Hantera är tillgängligt för alla Europolitans abonnemangskunder. Genom EuroMail får användarna kostnadsfri tillgång till ett e-postkonto, medan den valfria notifieringen kostar 50 öre (inklusive moms) per styck. Med hjälp av EuroMail är det också möjligt att skicka bifogade filer. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB samt systerbolagen Europolitan Stores AB och Doberman AB, sysselsätter omkring 1000 personer. För mer information kontakta: Lotta Hansson, pressinformatör, Europolitan AB, telefon: 0708-33 13 51, e-post: lotta.hansson@europolitan.se Magnus Hoffner, produktutveckling Internet, Europolitan AB, telefon: 0708-33 10 74, e-post: magnus.hoffner@europolitan.se Mikael Kluge, marknadschef, Europolitan AB, telefon: 0708-33 12 05, e-post: mikael.kluge@europolitan.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00130/bit0002.pdf