Jon Risfelt ny VD för Europolitan

Karlskrona 2000-03-21 Jon Risfelt ny VD för Europolitan Styrelsen för Europolitan Holdings AB har utsett Jon Risfelt till ny verkställande direktör och koncernchef med tillträde 1 augusti 2000. Jon Risfelt är 39 år, civilingenjör från KTH och för närvarande VD för Nyman & Schultz AB, en skandinavisk resekoncern ingående i American Express - gruppen. Under sin tioåriga karriär inom American Express har Jon bland annat ansvarat för IT, Produktion och Affärsutveckling inom Europaorganisationen samt senast även ansvarat för region Norden parallellt med VD-skapet för Nyman & Schultz AB. Dessförinnan var Jon under fem år anställd inom Ericsson-koncernen i olika chefsbefattningar inom IT - och produktionssystem. - Jon har en omfattande erfarenhet som ledare i informations- och service industrin och kommer att bli en tillgång för Europolitan när tjänster och innehåll blir en alltmer väsentlig del av våra kunderbjudanden, säger Ulf J. Johansson Europolitans grundare och styrelseordförande. Europolitan Holdings AB, noterat på Stockholmsbörsens O-lista, är moderbolag i Europolitankoncernen. Koncernen omfattar bl.a. GSM-operatören Europolitan AB, butikskedjan Europolitan Stores AB och internetkonsulten Doberman AB. Koncernen sysselsätter omkring 1000 personer. För mer information kontakta: Ulf J Johansson, styrelseordförande, Europolitan Holdings AB, Telefon: 08-678 09 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00270/bit0002.pdf