Nya priser och ny smart e-postfunktion gör Europolitan Vodafones GPRS ännu attraktivare Från och med den 1 november blir det möjligt för Europolitan Vodafones kunder att på ett nytt och enkelt sätt få sin e-post (EuroMail*) automatiskt till GPRS-mobilen. Samtidigt med den nya e-postfunktionen ändrar Europolitan Vodafone prisstrukturen för GPRS för att bättre passa alla kunder - oavsett hur mycket de utnyttjar tjänsten. Den nya, smarta funktionen fungerar på telefoner med inbyggt e- postprogram och med så kallad pollingfunktion som nu börjar komma ut på marknaden. Telefonen laddar automatiskt ner nya e-postmeddelanden med det tidsintervall kunden själv bestämmer. E-post via GPRS är ett utmärkt och kostnadseffektivt verktyg för den som vill ha snabb åtkomst till sin e-post. Sedan tidigare fungerar EuroMails WAP-funktion med GPRS. - Smidighet och effektivitet är våra ledord - våra kunder får det lättare att använda tjänsterna och användandet blir effektivare, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef för Europolitan Vodafone. Vi har redan idag många tjänster som fungerar utmärkt med den nya tekniken och fler är på gång. WAP med GPRS är idag ett mycket kostnadseffektivt verktyg för mobil kommunikation. Det finns en efterfrågan bland Europolitan Vodafones kunder att också kunna använda GPRS utomlands. Europolitan Vodafone arbetar intensivt med att lösa såväl avtalsfrågor som tekniska frågor med utländska operatörer. För att introducera den nya e-postfunktionen och ytterligare höja användandet av GPRS-baserade tjänster, inför Europolitan Vodafone från och med den 1 november en ny prisstruktur. - Vi ser stora möjligheter med våra tjänster tillsammans med GPRS och vill sprida användandet av den nya tekniken till den breda allmänheten. GPRS kommer således inte, varken till innehåll eller till prissättning, att vara konstruerat för enbart avancerade användare, avslutar Jon Risfelt. Den nya prisstrukturen i korthet: Tilläggstjänsten GPRS Europolitan Vodafones tilläggstjänst kan tillsvidare tecknas i tre månader utan månadsavgift. Inkluderar en datavolym på 2 megabyte, datavolymer därutöver 20 kronor/megabyte. Abonnemanget GPRS Surf För kunder som tecknar abonnemangsformen GPRS Surf inkluderar abonnemanget en datavolym på 8 megabyte per månad fram till och med 31 januari 2002. Datavolymer därutöver kostar 12,50 kronor per megabyte. Abonnemanget innehåller, förutom GPRS, alla standardtjänster som finns i ett vanligt mobiltelefonabonnemang, till exempel taltjänst, EuroVoice (telefonsvarare), nummerpresentation och EuroText (SMS). Introduktionspriser Månadsavgift Trafikavgi Inkluderad (inklusive moms) kronor ft kr/Mb datavolym Mb Tilläggstjänsten 0 20 2 Abonnemangsform 3192 12,50 8 GPRS Surf 2 GPRS Surf är en abonnemangsform som innehåller, förutom GPRS, alla standardtjänster som finns i ett vanligt mobiltelefonabonnemang, till exempel taltjänst, EuroVoice (telefonsvarare), nummerpresentation och EuroText (SMS). Inkluderad datavolym på 8 megabyte till sista januari 2002. Ordinarie priser (inklusive moms) Månadsavgift Trafikavgi Inkluderad kronor ft kr/Mb datavolym Mb Tilläggstjänsten 65 20 2 Abonnemang GPRS 3192 12,50 0 Surf 2 GPRS Surf är en Abonnemanget innehåller, förutom GPRS, alla standardtjänster som finns i ett vanligt mobiltelefonabonnemang, till exempel taltjänst, EuroVoice (telefonsvarare), nummerpresentation och EuroText (SMS). Europolitan Vodafones tilläggstjänst för GPRS kan tecknas hos Europolitan Vodafones återförsäljare eller genom kundtjänst på 020-222 222. GPRS är tillgängligt för alla kunder med fasta abonnemangsformer. Samtliga kunder som sedan tidigare har abonnemanget GPRS Surf eller tilläggstjänsten GPRS kommer att få en prisreducering under perioden 1 november 2001 - 31 januari 2002. *Euromail Europolitan Vodafones tjänst EuroMail var världens första mobila e- posttjänst när den lanserades våren 1997. Tjänsten är gratis för alla Europolitan Vodafones abonnemangskunder. Kunden kan nå eller skicka sina e-postmeddelande antingen via sitt e-postprogram, via Europolitans Vodafones webbplats för mobila tjänster www.hantera.com, via Europolitan Vodafones wap-sidor, via en GPRS-telefon med e-postfunktion eller via en vanlig mobiltelefon med SMS-notifikation. För mer information kontakta: Rikard Svensson, produktansvarig GPRS, Europolitan Telefon: 0708-33 13 82, e-post: rikard.svensson@europolitan.se Mårten Holmberg, ansvarig produktledning, Europolitan Telefon: 0709-61 40 98, e-post: marten.holmberg@europolitan.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Vår styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1500 personer. Europolitan Vodafone moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 95 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01400/bit0002.pdf