Peab och Europolitan Vodafone i storaffär

Peab och Europolitan Vodafone i storaffär Byggkoncernen Peab och Europolitan Vodafone har tecknat ett avtal som innebär att ca 3 500 anställda hos Peab blir kunder hos Europolitan Vodafone. Peab undersöker möjligheten att på sikt ersätta sin fasta telefoni med mobiltelefoner enligt Europolitans koncept, det trådlösa kontoret. - Vi valde Europolitan Vodafone för att de har en lösning som passar Peabs krav på flexibilitet och kostnadseffektivitet. Telefonilösningen ger oss dessutom förutsättningar att införa trådlösa kontor på flera av våra bolag, vilket vi för närvarande utreder, säger Per Horstmann, inköpsdirektör på Peab. Storavtalet med Peab visar fördelarna med Europolitan Vodafones mobillösning: - Vår företagstelefoni ger kunderna en ekonomisk och flexibel mobillösning, vilket är mycket attraktivt för en koncern som Peab med flera kontor och många anställda ute i fält, säger Jon Risfelt, VD på Europolitan Vodafone. För mer information kontakta: Peab Per Horstmann, inköpsdirektör Telefon 0431-89 000, e-post: per.horstmann@peab.se Europolitan Vodafone Johan Holmgren, informationsansvarig Telefon 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@europolitan.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Europolitan Vodafones styrka är fokuseringen på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1400 personer. Europolitan Vodafones moderbolag Europolitan Holdings AB är noterad på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 93 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00430/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00430/bit0001.pdf