SAS ny kund hos Europolitan

SAS ny kund hos Europolitan Europolitan blir Scandinavian Airlines System, SAS, svenska leverantör av GSM- tjänster. Avtalet omfattar ca 2 000 mobilteleanvändare spridda över hela landet. I samband med avtalet förstärker Europolitan GSM-täckningen i anslutning till flygplatser och orter där SAS har verksamhet. Avtalet med Europolitan ingår i den stora telekomupphandling SAS nyligen avslutat där norska Telenor Bedrift är kontraktspart. Precis som inom andra företag utvecklar SAS medarbetare ett allt mer mobilt beteende, varför kraven på mobil telekommunikation ökar. - Vi är mycket glada att få SAS som kund. SAS ställer höga krav på säkerhet, kvalitet och service vilket vi med alla krafter ska leverera, säger Tomas Isaksson, VD för Europolitan. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar systerbolaget Europolitan Stores AB och börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB, sysselsätter omkring 750 personer. För mer information kontakta: Robert Nilsson, försäljningschef företag, Europolitan AB, tel. 0708-33 14 12, robert.nilsson@europolitan.se Henrik Rosendahl, marknadschef företag, Europolitan AB, tel. 0708-33 10 85, henrik.rosendahl@europolitan.se Mer information om Europolitan finns på företagets hemsida www.europolitan.se.