Tomas Isaksson blir chef för Vodafone AirTouchs Global Platform and Internet Services Europolitans vd Tomas Isaksson kommer att lämna företaget för att bli chef för Vodafone AirTouchs Global Platform and Internet Services med placering i San Fransisco, USA. Vodafone AirTouchs omfattande satsning på att bygga en global plattform för mobila data- och Internettjänster, inkluderande en tjänsteportal riktad mot VodafoneAirTouchs samtliga mobilkunder i världen, offentliggjordes förra veckan i London. - Tomas Isakssons erfarenhet av att ha lett Europolitan till en position som en av världens mest avancerade mobiloperatörer utgör en perfekt bakgrund för hans nya jobb, säger Ulf J Johansson, Europolitans grundare och styrelseordförande. Jag önskar Tomas all framgång i hans nya uppgift. Vodafone AirTouchs satsning på mobila Internettjänster stämmer väl överens med Europolitans vision, därför är jag övertygad om att Europolitan kommer att få stor nytta av de produkter inklusive den tjänsteportal som Tomas nya organisation ska utveckla. Europolitan Holdings AB:s styrelse kommer att behandla rekrytering av en ny verkställande direktör med målet att kungöra en utnämning före 1 mars 2000. Vodafone AirTouch Plc äger 71 procent av aktierna i Europolitan Holdings AB och är världens största operatör av mobiltelenät med cirka 80 miljoner kunder. Europolitan Holdings AB För mer information kontakta: Ulf J Johansson, styrelseordförande, Telefon 08-678 09 50 Tomas Isaksson, VD och koncernchef, Telefon 08-678 09 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00080/bit0002.pdf