Euroseek Access och KabelData i avtal om bredbandsinstallationer

Euroseek Access och KabelData i avtal om bredbandsinstallationer Internettjänsten Euroseek har tecknat kontrakt med KabelData om bredbands- uppkoppling på tre orter, som ger 2 000 hushåll tillgång till höghastighets-Internet. Euroseek Access ska använda en kombination av fiber, DSL-teknik och det interna kabel-TV nätet för att koppla upp villor och lägenheter i Södertälje, Bromma och Lidköping. - Vårt koncept är att använda den teknik som passar bäst utifrån kundens förutsättningar, geografiska placering och önskemål, säger Catherine Sahlgren, vd för Euroseek. - Genom samarbetet med Euroseek kan KabelData erbjuda kunderna både Internetaccess och ett brett utbud av och tjänster och innehåll på nätet, säger Arne Johansson, vd för KabelData. Euroseek Access levererar Internet-kapaciteten till KabelData som är operatör mot hushållen. Avtalet är treårigt och ger hushållen en fast anslutning med kapacitet på upp till 2 Mbit per sekund. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd för Euroseek AB, på telefon 070-567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Arne Johansson, vd för KabelData AB, på 070-230 20 05, eller arne@kabeldata.se För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 65 anställda och en portaltrafik på drygt 43 miljoner besök per månad. KabelData (www.kabeldata.se) med huvudkontor i Östersund, är en av de ledande operatörerna av Internet via kabel TV. KabelData arbetar med skräddarsydda lösningar för små och medelstora kabel TV-nät. KabelData har valt NeMo systemet som även Telia com hem och Tele2 valt från det ledande Israeliska företaget Coresma. KabelData har stor erfarenhet av Internet och intranät. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00550/bit0002.pdf