Euroseek breddar sina portaler och ökar trafiken

Euroseek breddar sina portaler och ökar trafiken Internetoperatören Euroseek har tecknat sex nya samarbetsavtal för att ytterligare expandera innehållet på sina portaler. Euroseeks nya inriktning har redan lett till att antalet besökare ökat med 43 procent sedan april. Euroseek har under våren och sommaren utvecklats från att vara en traditionell sökmotor till att erbjuda ett brett utbud av information och Internettjänster. Euroseek har nu tecknat nya samarbetsavtal med: * Global Market Insite (on-line marknadsundersökningar) * Technology Evaluation (artiklar och nyheter inom IT-området) * Europages (Europas ledande företagsregister) * EuroBusiness Link (företagskatalog för Sverige) * Bestwin (samlingsplatsen för tävlingar på Internet) * Jobline (rekryteringssajt) Under de senaste tre månaderna, från april till juli, har antalet besökare på Euroseeks portaler ökat med hela 43 procent och uppgår nu till 2,6 miljoner per månad. - Den kraftiga ökningen beror främst på att vi breddat innehållet i portalerna, säger Catherine Sahlgren, VD på Euroseek. Euroseek-portalerna omfattar all-europeiska Euroseek, svenska Tjohoo, vädertjänsten HALO och det publika informationsregistret Eurolocal. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, VD, på telefon 070 - 567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net För mer information om bolaget och handeln med Euroseek-aktien, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess baserad på trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek-gruppen har 100 anställda och huvudkontor i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/22/20000822BIT00230/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/08/22/20000822BIT00230/bit0002.doc