Euroseek.com och jahaya.com skapar privatekonomiskt forum

Euroseek.com och jahaya.com skapar privatekonomiskt forum Internet-tjänsten Euroseek och den oberoende försäkringsmäklaren jahaya.com har idag träffat avtal om att skapa ett nytt privatekonomiskt forum. Besökarna på Euroseek.com-portalen kommer bland annat att få oberoende råd kring olika typer av pensions- och personförsäkringar. De kommer också att få försäkringserbjudanden samt kunna få en total översikt över alla sina personförsäkringar. Euroseek stärker genom samarbetet sin satsning på information och tjänster speciellt för privatpersoner. - Euroseek vill både vara en ledande informationsresurs och en uppskattad mötesplats för nytta och nöje. Privatekonomi är ett mycket hett område på Internet, säger Catherine Sahlgren, vd på Euroseek. - Euroseeks starka svenska bas och internationella täckning är mycket intressant för oss, säger Per Eliasson, vd på jahaya.com. - Det finns ett starkt sug efter bra privatekonomisk rådgivning och Euroseek är en lämplig samarbetspartner för oss. Euroseek och jayaha.com kommer inledningsvis att samarbeta kring försäkringar, men räknar med att successivt kunna expandera innehållet och samarbetet till fler länder och språk. Euroseek.com's besökare erbjuds en kostnadsfri försäkringsportfölj hos jahaya.com till ett värde av 250 kronor. Tjänsten är redan tillgänglig på www.euroseek.com. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd på Euroseek, på telefon 070-567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Per Eliasson, vd på jahaya.com, på telefon 0707-35 64 02, eller per.eliasson@jahaya.com För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 65 anställda och en portaltrafik på drygt 37 miljoner besök per månad. jahaya.com (www.jahaya.com) är registrerad mäklare på Internet och agerar som kundens ombud gentemot försäkringsbolagen. Kunderna på jahaya.com får försäkringsrådgivning, översikt över sitt försäkringsinnehav, jämförelser av villkor och premier samt funktioner för att direkt köpa eller byta pensions- och personförsäkringar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/06/20001106BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/06/20001106BIT00200/bit0002.pdf