Euroseek levererar innehåll till Sense SMS-tjänster

Euroseek levererar innehåll till Sense SMS-tjänster Euroseekägda portalen Tjohoo.se har slutit avtal med mobiloperatören Sense om att leverera och underhålla innehållet i Sense Update-menyn, som är Sveriges enklaste och mest omfattande SMS-tjänst. Tjänsterna inkluderar E-mail, Nyheter, Väder, Spel (de rätta raderna till: Bingolotto, Stryk- & Måltips, Joker, Lotto, V75 m.fl.) och Blandat där man finner Horoskop, TV-program, Humor, Erbjudande samt andra tips. - Det är extra roligt att leverera våra portalers innehåll via nya kanaler, på det sätt som Sense nu efterfrågar, säger Catherine Sahlgren, vd på Euroseek. - Kontraktet med Sense är ett exempel på den växande efterfrågan på skräddarsydda portallösningar, ett affärsområde där Euroseek kraftigt ökar sina intäkter, säger Sahlgren. - Med Sense Update erbjuder vi våra mobilkunder ett varierat innehåll med fokus på nyheter, nöje och ekonomi distribuerat till mobiltelefonen. Vid designen av Sense Update har vi hämtat inspiration från Japanska Imode och användarstudier som fokuserar på enkelhet, säger Martin Tall, affärsutvecklingschef på Sense Communications. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd på Euroseek AB, på telefon 070-567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Martin Tall, affärsutvecklingschef på Sense Communications AB, på 0701-70 80 90, eller martin.tall@sense.com För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 65 anställda och en portaltrafik på drygt 43 miljoner besök per månad. Sense (www.sense.com) har under innevarande år etablerat sig som Nordens största virtuella mobiloperatör, med fler än 200 000 mobiltele- och internetkunder. Företaget är i dag verksamt i Norge och Sverige och lanseras inom kort också i Danmark. När Sense i april etablerade sin mobilverksamhet i Sverige var det som den första nya mobiloperatören på sju år. Företaget planerar en börsintroduktion under hösten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00400/bit0002.pdf