Euroseek mot strömmen - ökat antal svenska portalbesök

Euroseek mot strömmen - ökat antal svenska portalbesök Antalet svenska besök på Euroseek-portalen ökade med 43 procent mellan maj och juli, samtidigt som det totala svenska surfandet minskade med 4,5 procent. Det visar ny statistik från MMXI Nordic som släpptes idag. - Den kraftiga ökningen beror på vår reklamkampanj i Sverige och på att vi breddat innehållet på Euroseeks portal, säger Catherine Sahlgren, VD på Euroseek. Euroseeks svenska besök har under de senaste tre månaderna mer än fördubblats, från 475.000 i april till 959.000 i juli. Antalet sidexponeringar har ökat med 84 procent och uppgår till 3,2 miljoner. Euroseek och Tjohoo, som numera ingår i Euroseek-gruppen, hade under juli sammantaget 1,5 miljoner besök och 6,5 miljoner sidexponeringar i Sverige. Euroseek är en alleuropeisk Internet-operatör vars portaler under juli hade totalt 32,5 miljoner besök och 102,5 miljoner sidexponeringar. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, VD, på telefon 070 - 567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net För mer information om bolaget och handeln med Euroseek-aktien, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av de ledande europeiska Internettjänsterna. Euroseek erbjuder prisvärd Internetaccess baserad på trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/23/20000823BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/23/20000823BIT00810/bit0002.pdf