Euroseek stämmer huvudinvesterare i room33 på över 170 miljoner kronor

Euroseek stämmer huvudinvesterare i room33 på över 170 miljoner kronor Euroseeks styrelse har idag beslutat att påkalla ett skiljedomsförfarande vid Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut mot TecCapital Investments Limited, London och Monte Carlo, en huvudägare i room33 AB. Euroseek begär kompensation och skadestånd på över 170 miljoner kronor från TecCapital, då detta bolag aktivt motverkat och blockerat att Euroseek säljer en större aktiepost i room33 AB. - Euroseek har en pressad likviditet och TecCapitals blockerande av aktieförsäljningen, i strid med ett existerande aktieägaravtal, har skadat Euroseeks 30 anställda, våra leverantörer och 600 aktieägare, säger Bengt Hellsten, vd i Euroseek AB. För mera information kontakta: Euroseek 08 445 3960 eller 070-370 5055 Bengt T. Hellsten bengt.hellsten@euroseek.net Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, Remote Indexing söktjänster, en sökportal med egen sökmotor,webbkatalog, mail, nyheter och väder. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00320/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00320/bit0001.pdf