Årsstämmokommuniké Everysport Media Group AB (publ)

Everysport Media Group AB (publ) har igår avhållit årsstämma vid vilken stämman beslutade i enlighet med styrelsens framlagda förslag.

Sammanfattning av fattade beslut:

-        Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen bolaget, att resultatdisposition skulle ske i enlighet med styrelsens förslag samt att ansvarsfrihet skulle lämnas åt den verkställande direktören och styrelsens ledamöter.

-        Stämman beslutade att ingen utdelning skall ske för verksamhetsåret 2015.

-        Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av max sju ordinarie styrelseledamöter.

-        Stämman beslutade att för tiden intill nästa årsstämma till ordinarie styrelseledamöter välja Jan Lindgren (ordf.), Gustaf Karling, Jan Bruneheim, Jack Melcher-Claësson, Johan Ejermark och Göran af Klercker (oberoende).

-        Stämman beslutade att styrelsearvode skall utgå med max 100 000 kronor att fördelas enligt beslut av styrelsen, samt att revisorsarvode skulle utgå enligt godkänd räkning.

10 000 000 aktier. Betalning ska kunna erläggas kontant, genom apport eller genom kvittning. Sker emission utan företräde för befintliga aktieägare ska emissionskursen i så stor utsträckning som möjligt minst motsvara aktiens marknadsvärde. Syftet med bemyndigandet är att säkerställa möjligheten att införskaffa kapital för den löpande rörelsen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gustaf Karling, VD, Everysport Media Group

Tel: +46 070-7662680