Carlsberg ny partner till FanTV och SvenskaFans

Everysport Media Group och Carlsberg Sverige har ingått ett avtal om presentatörsskap av FanTV och SvenskaFans.com. Carlsberg blir därmed huvudsponsor för sajternas satsning på fotbolls-EM och Premier League.

”Vi är både stolta och glada över att samarbeta med Carlsberg för att göra årets upplaga av fotbolls-EM till en upplevelse utöver det vanliga”, säger Peter Sibner från SvenskaFans.

2016 blir ett sportår utöver det vanliga på SvenskaFans.com och FanTV, inte minst med det svenska landslagets deltagande i fotbolls-EM som den allra största höjdpunkten.

Som huvudsponsor kommer Carlsberg äga presentatörsskapet för all bevakning av fotbolls-EM på SvenskaFans.com, som avgörs i Frankrike under juni och juli. Utöver detta tar Carlsberg även över sponsorskapet av videosatsningen FanTV och sajternas bevakning av Premier League.

”Fotboll handlar om fansen och kärleken till sporten, och vi är både stolta och glada över att samarbeta med Carlsberg för att göra årets upplaga av Fotbolls-EM till en upplevelse utöver det vanliga. De svenska fansen kommer i år att kunna påverka turneringen mer än någonsin tidigare och dessutom ha chans att ta del av helt unika Play on Pitch-biljetter, med möjlighet att få spela på samma plan som stjärnorna. Kanske världens mest ultimata EM-upplevelse, säger Peter Sibner”, affärsområdeschef för Sports Media på Everysport Media Group.

Utöver en nära bevakning inför och under turneringen från sajtens många skribenter, kommer SvenskaFans ta fram en helt egen mästerskapsapp enbart för fotbolls-EM. Därtill kommer läsarna kunna ta del av stämningen på plats genom återkommande text- och videoinslag producerade av sajtens fanreportrar, som reser runt i Frankrike under turneringen.

”Genom samarbetet får vi möjlighet att lyfta vår EM-bevakning ytterligare. SvenskaFans och FanTV har alltid handlat om fansen och deras passion och det är i den andan vi kommer driva vårt jobb med att leverera EM till de miljontals svenska fotbollsälskare som inte själva kan vara på på plats”, säger Peter Sibner.

Sponsorskapet sträcker sig över hela 2016 och första kvartalet 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gustaf Karling, VD

Tel: +46 707-662680