Förslag till ny styrelsesammansättning i Everysport Media Group (publ)

Inför årsstämman den 20 juni 2017 föreslår huvudägarna i Everysport Media Group AB omval av styrelseledamöterna Göran af Klercker, Michael Hansen, Gustaf Karling och Johan Ejermark. Huvudägare med tillsammans ca 55% av rösterna föreslår nyval av Charlotte Gustavsson, Carl Gyllfors och Paul Fischbein. Till styrelsens Ordförande föreslås Paul Fischbein.

“Vi får nu in en mix av ny kompetens inom sport, media, finans och ehandel med en väldigt relevant bakgrund från större noterade bolag. Med den här styrelsesammansättning riggar vi Everysport ännu starkare för den framtida resan vi nu påbörjat”, säger Johan Ejermark som representerar huvudägarna i Everysport Media Group.

Information om de föreslagna nya styrelseledamöterna

Charlotte Gustavsson

Charlotte har en lång erfarenhet från chefspositioner både inom media och den kommersiella idrotten. Charlotte har arbetat inom MTG i fem år, varav de sista tre åren som VD för fri-tv verksamheten i Ghana. Charlotte var även VD för Modo Hockey åren 2014-2016. Charlotte sitter även i styrelsen för Hockeyallsvenskan.

Paul Fischbein

Paul var 2011-2016 VD och koncernchef för Qliro Group, en ledande ehandelskoncern i Norden. Innan dess har Paul bland annat grundat ehandelsbolaget Tretti.se som senare såldes till Qliro Group. I internets barndom grundade Paul sajten Eurofootball. Paul har även styrelseuppdrag i bland annat Pricerunner, Designonline.se och Budbee.

Carl Gyllfors

Carl har i många år lett organisationer inom media. Carl var VD för Aftonbladet och finanschef för SvD genom den digitala transformationen av mediebranschen. De senaste åren har Carl hjälpt bolag som Schibsted, Mediaplanet, Telenor och Stampen att utveckla sin verksamhet. Carl har också uppdrag som Ordförande i PP Pension Fondförsäkring AB.

Gustaf Karling, VD, Everysport Media Group

E-post: gustaf@esmg.se

Tel: +46 70 766 26 80

Webb: www.esmg.se

Everysport Media Group är ett sportmedia och sportteknologiskt bolag. Everysport Media Group äger och driver ett flertal av de främsta digitala sport- och speltipssajterna inom fotboll, ishockey, golf, tennis och trav med varumärken som Svenskafans.com, Fotbolldirekt.se, Hockeysverige.se, Travtjänsten, Sporttjänsten, Eliteprospects.com, Golfing.se m fl. Via vårt affärsområde Mediaservices samlar vi in och förmedlar sportdata till de flesta medier i Sverige.

Taggar: