Information om anmärkning i revisionen

Ework har i samband med revisionen fått en anmärkning avseende betalning av skatter och avgifter i rätt tid.

Vid tre tillfällen och av olika skäl har inbetalning av skatter och avgifter skett med enstaka dagars försening. Efter det inträffade har rutiner och bevakning av rutinerna kring inbetalningarna av skatter och avgifter skärpts.

För ytterligare information, kontakta:

Zoran Covic, vd och koncernchef, 46 (0) 706 65 65 17, zoran.covic@eworkgroup.com

Magnus Eriksson, vice VD, CFO, 46 (0) 733 82 84 80, magnus.eriksson@eworkgroup.com

Ework Group AB (publ) är en marknadsledande och oberoende konsultleverantör i norra Europa med fokus på IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling. Utan anställda konsulter kan Ework opartiskt matcha varje uppdrag med rätt kompetens från hela marknaden. Ework är grundat i Sverige år 2000 och har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. Bolaget har ramavtal med fler än 170 ledande företag i de flesta branscher och hanterar samtidigt 8 000 konsulter på uppdrag. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Eworks aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.