Tetra Pak® tar hjälp av eWork för att effektivisera konsultinköp

2013-06-19

eWork har idag tecknat avtal med Tetra Pak avseende en Managed Service Provider (MSP) lösning för konsultinköp. Avtalet förväntas motsvara mer än 10% av eWorks nettoomsättning.    För Tetra Pak innebär denna lösning att man använder eWork som en konsultmäklare, där man får hjälp med konsolidering och hantering av i första hand on-site konsulter.

Kontraktet omfattar teknikkonsulter på Tetra Pak, och upplägget blir väldigt likt det som eWork idag har hos Sony Mobile Communications. eWork kommer att allokera flera resurser on-site på Tetra Pak och med detta bidrar eWork med att hitta synergieffekter, öka kontrollen och förenkla den administrativa processen kring konsultinköp.

För mer information, kontakta:
Claes Ruthberg, vd och koncernchef, 46 8 50 60 55 00, claes.ruthberg@ework.se

eWork har idag över 3000 konsulter på uppdrag i över 20 länder, över 130 ramavtal med stora nationella och internationella företag och finns representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

OM TETRA PAK

Tetra Pak är världens ledande företag inom process- och förpackningslösningar för livsmedel. Vi samarbetar med våra kunder och leverantörer för att erbjuda säkra, innovativa och miljöanpassade produkter, som varje dag tillgodoser behovet hos miljontals människor i över 170 länder runtom i världen. Med nästan 22 000 anställda i över 85 länder, tror vi på en långsiktig och hållbar attityd till vår affärsverksamhet och tar vårt ansvar som ledande i vår industri. Vårt motto ”PROTECTS WHAT’S GOOD” uttrycker vår affärsfilosofi att göra livsmedel säkra och tillgängliga, överallt.

Mer information om Tetra Pak hittar du på www.tetrapak.com

Taggar: