Xtranets helägda dotterbolag Exalt Network får fortsatt förtroende i nytt avtal med Huawei

Huawei och Exalt Network har i juli ingått nytt avtal inom verksamhetsområdet Transmissionsteknik avseende fortsatta leveranser av transmissionstjänster till Huaweis uppdragsgivare Telenor. Exalt har sedan 2013 levererat dessa tjänster till Huawei och är en av huvudleverantörerna inom området. Det nya avtalet löper till och med 31 december 2018 och beräknas omsätta ca 8 MSEK på årsbasis.

Vid frågor eller för mer information, vänligen kontakta:

Mikael Hjälm, verkställande direktör
Tfn 08-706 76 52
E-post mikael.hjalm@exalt.se

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ)
Hallonbergsplan 5, 174 52 Sundbyberg
Tfn 08-619 84 00
www.xtranet.se

Om oss

Exalt är genom dotterbolaget Exalt Network en helhetsleverantör av kommunikationslösningar för företag, stadsnät, operatörer, myndigheter och organisationer. Bolaget är ledande inom design, installation, drift och underhåll av kommunikationsnät på såväl aktiv som passiv nivå. Affärsidén baseras på att upprätthålla en stark position på marknaden när det gäller hög kompetens, leveranskvalitet och kostnadseffektivitet. Exalt är kvalitets- och miljöcertifierat enligt ISO 9001/14001 och certifierat för Robust Fiber. Bolaget är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn EXALT). Se vidare www.exalt.se.