C2SAT ASIA PACIFIC PTE LTD I SINGAPORE ÄR NU PÅ PLATS OCH VD REKRYTERAD

(NGM: C2ST B)

Stockholm, Sverige, 7 september 2009 – C2SAT (NGM-börsen). Ett helägt dotterbolag till C2SAT holding AB (publ) (C2SAT), under namnet C2SAT Asia Pacific Pte Ltd (C2SAT AP), registrerades i Singapore den 27 augusti med ett aktiekapital på 0.5m SGD, ca 2.5 MSEK, Styrelsen i C2SAT AP består, förutom VD och styrelseordföranden i C2SAT, d v s Fredrik Nygren och Göte Emtander, av Claus Karthe som knutits till bolaget som rådgivare i Asia Pacific regionen. Claus, är idag partner i det Schweiziska konsultbolaget Matrix Ltd och baserad i Singapore, men har tidigare varit verksam inom telekom industrin, framförallt i Sydostasien, i över 20 år. Claus har bl.a. arbetat för Nokia och Alcatel, men även för Blue Ocean Wireless Pte Ltd, en global systemintegratör för marina kommunikationslösningar.

Vidare har Norbert Hentschel den 2 september utsetts till VD för C2SAT AP. Norbert Hentschel är tysk medborgare, men sedan 12 år boende i Sydostasien. Norbert är utbildad teleingenjör och har arbetat inom telekom industrin i 17 år, varav de senaste 2 åren med fokus på den marina sektorn. Norbert kommer närmast från befattningen som Head of Operations för Blue Ocean Wireless Pte Ltd, en global systemintegratör som gjort installationer och driftsatt GSM nätverk på över 350 fartyg bara under de senaste 2 åren. Innan dess har Norbert bl.a. arbetat för Nokia, både i Filipinerna och i Singapore, och då framförallt som kundansvarig.

Norbert Hentschel skall som VD för C2SAT AP, etablera en lokal organisation som ansvarar för att bygga upp, koordinera och supportera ett nätverk av icke-exklusiva distributörer och installations-

och service partners i Sydostasien baserad på lokal produktion i Singapore.

Etableringen av dotterbolaget C2SAT AP tillsammans med de tidigare kommunicerade service- installations- och distributörsavtalen med Can Traders and Services Pte Ltd, Consilium Singapore Pte Ltd samt PT AJN Solusindo följer därmed C2SATs strategi att säkerställa C2SATs marknadsnärvaro i Sydostasien.

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, med ett BSO i Shanghai, Kina samt ett dotterbolag i Singapore, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer och mobila system. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.se)

För mer information, kontakta:

Fredrik Nygren, VD C2SAT

Dalvägen 16, 169 56 Solna